زيبايي پوست و مو زيبايي پوست و مو .

زيبايي پوست و مو

راه هاي تقويت موي سر

 راه هاي تقويت موي سر

با توجه به اين كه مو يك بافت مرده به حساب مي آيد،براي نظافت و نگهداري از آن وقت، انرژي و پول زيادي صرف مي شود.به گزارش سايت «msn» مو علاوه بر زيبايي بخشيدن ارزش بيولوژيكي ديگري نيز دارد.مو سر را گرم نگه مي دارد و به تنظيم دماي بدن نيز كمك مي كند.مو مانند ناخن بخشي از پوست را تشكيل مي دهد و بيشتر از پروتئين تشكيل شده است.از آن جا كه به مراقبت و زيبايي مو اهميت زيادي داده مي شود در اين مطلب به چند نكته براي تقويت موي سر و داشتن موهاي زيبا، سالم و براق اشاره خواهيم كرد.

 

راه هاي تقويت موي سر

۱- يكي از راه هاي تقويت موي سر استفاده ار كتان،پامچال و گل گاوزبان است.روزي يك تا ۳ بار، ۲۵۰ ميلي گرم عصاره گل گاوزبان،دانه كتان و يا پامچال بخوريد. همه اين روغن ها غني از اسيدچرب امگا۳ مانند اسيد gamma-linolenic كه براي مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالي است.

۲ - اگر مي خواهيد موهايتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد كمي آبليمو به موهاي خود بماليد.

 

۳ - پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موي ريخته شده را كنترل كنيد به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مويي كه داريم روزي ۵۰ تا ۲۰۰ تار مي ريزد. اگر مقدار موي ريخته شده بيشتر بود، به پزشك مراجعه كنيد. احتمال دارد كه شروع عفونت پوست سر و كچلي باشد و در موارد نادري نيز مي تواند كمبود ماده مغذي دليل ريزش مو باشد.

 

۴-يكي ديگر از راه هاي تقويت موي سر استفاده از آواكادو است،بدين صورت كه يك آواكادوي رسيده و له شده را با يك عدد تخم مرغ مخلوط كنيد و به موهاي خيس بماليد.اين ميوه غني از ويتامين، اسيد چرب طبيعي و ماده معدني است كه درخشش مو را برمي گرداند.بگذاريد اين مخلوط حداقل ۲۰ دقيقه روي موها بماند و سپس چند بار بشوييد. براي موهاي آسيب ديده، هفته اي يك بار و براي موهاي سالم ماهي يك بار اين كار را تكرار كنيد.

۵ - قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه كنيد تا موهاي شما خوشبو نيز شود.


۶ -از راه هاي ديگر تقويت موي سر استفاده از روغن استوقدوس است.مي توانيد با افزودن ۲۰ قطره طبيعي روغن استوقدوس در ۲۳۶ ميلي ليتر در شامپوي رقيق شده در ۱۱۸ ميلي ليتر آب شامپوي گياهي درست كنيد.

۷ - براي ايجاد تعادل در ميزان ph پوست سر يك سهم سركه سيب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده كنيد تا رنگ قرمز موي شما آشكار شود. مخلوط سركه را به خوبي به مو و پوست سر ماساژ دهيد و بگذاريد خشك شود و سپس طبق معمول شست وشو دهيد.

 

۸ - براي تقويت پروتئين موي سر، يك عدد تخم مرغ را با كمي شامپو مخلوط كنيد و براي ۵ دقيقه ماساژ دهيد و سپس خوب بشوييد.


۹- از راه هاي ديگر تقويت مو استفاده از روغن هاي گياهي است.روغن زيتون، بادام شيرين و جوجوبا، براي موها بسيار مفيد است. براي موهاي ضخيم روغن نارگيل مناسب است. موها را كمي نمناك كنيد و سپس كاملا با روغن بپوشانيد. كلاه پلاستيكي و سپس حوله گرم را براي نيم ساعت روي موها قرار دهيد و طبق روال معمول با شامپو بشوييد.

۱۰ - براي جلوگيري از موخوره، براي چند دقيقه به آرامي حوله را دور موهاي خيس قرار دهيد تا رطوبت جذب شود.

 

۱۱ - موهاي سفيد را كه نسبت به رنگ هاي ديگر سريع تر كدر، خشك و كثيف مي شود، هر روز با شامپو بشوييد.


۱۲ - بين هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بين هر هاي لايت و يا لولايت حداقل ۸ هفته فاصله بگذاريد.

۱۳-براي تقويت كردن موهاي شكننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زيتون و جوجوبا به موها بماليد.

۱۴-براي جلوگيري از خشك شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهيد.

۱۵ - براي كاهش آسيب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشك كنيد. بعضي افراد بر اين تصورند كه موهاي خيس را بايد كاملا با سشوار خشك كرد.

 

۱۶ - اگر موهاي خود را به شكل دم اسبي جمع مي كنيد، بهتر است روزي چند ساعت موها را آزاد بگذاريد. سعي كنيد موها را محكم پشت سر جمع نكنيد.

 

۱۷ - تقويت كننده ساده مو را در منزل تهيه كنيد. براي داشتن موهاي نرم و براق، سس مايونز به موها بماليد و پس از يك ساعت بشوييد.۵۶ گرم روغن زيتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماري و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۲۱:۱۷ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :