زيبايي پوست و مو زيبايي پوست و مو .

زيبايي پوست و مو

ليزر موهاي زائد پوست

ليزر

ليزر پوست : ليزر موهاي زايد

در حال حاضر چيزي به نام حذف دائمي موهاي زائد پايه علمي ندارد و در تمام روشها ازجمله ليزرپوست، كاهش طولاني مدت موهاي زائد هدف مي باشد .
در بسياري از بيماراني كه در نواحي وابسته به هورمون موهاي زائد دارند ( در خانمها صورت ، گردن ، دور نوك سينه ، بين دو سينه و اطراف و پائين ناف ) زمينه بيماريهاي هورموني ( اختلالات تخمك گذاري chronic anovulation و تخمدان پر كيست P.C.O.D ) وجود دارد به طور معمول در صورتي كه بيمار قاعدگي منظمي داشته ، سابقه كيست تخمدان نداشته باشد ، براي مدت طولاني تعداد موها ثابت باشد و در خانواده هم سابقه پرمويي وجود داشته باشد و ساير علائم اختلالات هورموني مثل ريزش مو ، جوش زدن صورت ، چرب و پرتقالي شدن پوست ، نازايي وجود نداشته باشد و تست هورموني بيمار هم نرمال باشد بدون دستور دارويي خاص ليزر پوست شروع مي شود اما اگر هر يك از علائم فوق الذكر وجود داشته باشد يا ضمن انجام ليزرپوست به نظر برسد كه جواب بيمار كندتر از حد معمول است بايد به فكر انواع خفيف اختلالات هورموني بود كه ممكن است در سونوگرافي و آزمايشات هم نكته غير طبيعي وجود نداشته باشد در اين حال توصيه به تست درماني مي شود ، بنابراين تحت نظر پزشك دارو درماني كه طولاني مدت هم هست شروع خواهد شد . بايد توجه داشت كه متوسط جلسات ليزر پوست و مو در صورت در بيماراني كه زمينه هورموني ندارند ۷ – ۵ جلسه و در بيماران داراي مسائل هورموني ۲ برابر اين مقدار است كه البته چنانچه در بالا ذكر شد اين يك عدد متوسط است و بسياري از بيماران زودتر يا ديرتر از اين به نتيجه مي رسند

ليزر پوست عمدتاً روي موهاي موجود در حال رشد موثر و تاثيري روي درآمدن موهاي جديد در آينده ندارد و لذا درمان اختلالات هورموني براي جلوگيري از پيدا شدن موهاي جديد در بيماراني كه زمينه دارند الزامي است . عكس اين مطلب هم صادق است يعني در بيماراني كه پرموئي با علل هورموني دارند درمان مسائل هورموني در ظرف ۶ ماه كمتر از ۲۰% روي موهاي موجودشان تاثير دارد و بايد براي درمان موهاي موجود از ليزرپوست استفاده كرد بنابراين ليزر پوست و درمان هورموني مكمل يكديگرند . بايد توجه داشت كه بايد به محض مشاهده افزايش مو به فكر وجود زمينه هورموني پر موئي و درمان آن ضمن ليزر پوست بود .

در خانمهايي كه نزديك دوران يائسگي هستند افزايش هورمون مردانه علت اصلي پرموئي ايجاد شده است كه تحت نظر پزشك و با انجام ليزر پوست قابل بهبود است . حاملگي ، برنزه بودن و مصرف بعضي داروها باعث ممنوعيت انجام ليزر پوست مي شود .
ليزر پوست :عوارض ليزرپوست

بايد توجه داشت كه ليزر نور تك طول موج است بنابراين عوارض ليزر پوست همان عوارض نور است اما اين عوارض شايع نيست و شامل سوختگي و لك و ايجاد اسكار مي باشد .
ليزر پوست :نكات قابل توجه درمان با ليزر

در صورتي كه دچار تبخال مكرر مي باشيد به پزشك خود اطلاع دهيد زيرا بايد براي چند روز قبل و بعد از ليزر پوست از داروهاي ضد تبخال استفاده كنيد .

بايد توجه داشت كه هر چقدر مو مشكي تر و ضخيم تر و پوست سفيدتر باشد نتيجه بهتر است لذا در مورد موهاي كركي ، بور و در افراد با پوست تيره ليزر پوست به طور معمول توصيه نمي شود و اگر بيمار تمايل به انجام داشته باشد لزوماً در ابتدا تست ناحيه كوچكي براي مشاهده نتيجه محتمل انجام خواهد گرفت .

ضمن انجام ليزر پوست از هر روش اپيلاسيون كه باعث كنده شدن ريشه مو شود بايد خودداري نموده و تنها از تراشيدن مو استفاده نمود .

در صورتي كه خود را برنزه كرده ايد يا به علت در معرض تابش آفتاب بودن رنگ پوستتان تيره شده است بايد تا زمان برگشت به رنگ پوست طبيعي خود از انجام ليزر پوست خودداري فرمائيد .

بايد توجه داشت كه موثر بودن ليزر پوست لزوماً به معناي كاهش تعداد موها نيست بلكه ظريفتر كردن ، روشنتر شدن و كند شدن رشد مو هم از تاثيراتي است كه نشاندهنده موثر بودن ليزر پوست مي باشد .

در صورت وجود عفونت در محل ليزر پوست معمولاً بايد ليزر را به تاخير انداخت لذا در صورتي كه دچار چوش چركي ، تبخال يا عفونت ديگري در محل هستيد به پزشك و پرسنل مركز اطلاع دهيد تا ضمن درمان مناسب تمهيدات بعدي براي شما انديشيده شود .

در صورتي كه سابقه اسكار هيپرتروفيك يا كلوئيد ( گوشت اضافه محل زخمها و اسكار عمل ) حتماً به پزشك و پرسنل اطلاع دهيد تا احتياطات لازم مراعات شود .

در صورت مصرف تركيبات حاوي رتينوئيك اسيد مثل آكوتان و راكوتان و كرمهاي حاوي ويتامين A و تركيبات پيلينگ موضوع را به پزشك و پرسنل اطلاع دهيد تا ليزر پوست شما به تعويق افتاده يا آمادگي لازم انديشيده شود .

اگر جهت ريزش مو از تركيبات حاوي مينوكسيديل استفاده مي كنيد ممكن است علت پر موئي شما اين مسئله باشد اين مسئله را به پزشك و پرسنل مركز اطلاع دهيد .

در مورد مصرف بعضي داروها مثل فني توئين ( داروي صرع ) ، سيكلوسپرين ( داروي بيماران پيوند كليه ) ، پني سيلين و كورتونها چون خود مي توانند سبب پرموئي شوند مراتب را به پزشك خود اطلاع دهيد .

اگر دچار بيماري پسوريازيس يا ويتليگو ( برص ) هستيد ليزر پوست ممكن است سبب ايجاد لكه هاي بيماري شود لذا بهتر است ليزر پوست نكنيد .

قبل از شروع جلسات ليزر پوست و ضمن آن ضد آفتابهاي قوي استفاده كنيد و حتي الامكان در معرض تابش آفتاب قرار نگيريد .

توصيه مي شود تا زماني كه ناحيه ليزر شده پوست ملتهب است از تعريق زياد ( مثلاً به دنبال ورزش سنگين يا محيطهاي بسيار گرم ) و شنا كردن خودداري شود تا احتمال جوش زدن محل كم شود . – اگر در ناحيه اي كه مي خواهيد ليزر كنيد تاتو داريد بدانيد كه ممكن تاتو كم رنگ يا پاك شود لذا اگر تاتويي داريد كه مايل به پاك شدن احتمالي آن نيستيد به پزشك و پرسنل اطلاع دهيد .

ليزر پوست روي موهاي سفيد تاثيري ندارد و بايد موهاي سفيد را الكتروليز نمود . در ضمن بايد توجه داشت كه در فردي كه تعدادي موي سفيد دارد ساير موهاي مجاور هم در آستانه سفيد شدن هستند بنابراين صدمه ناشي از ليزر به اين موها باعث سفيدتر شدن سريعتر بعضي از آنها مي شود اما چون تنها راه از بين بردن موهاي زائد در اين حالت انجام ليزر قبل از سفيد شدن است توصيه مي شود هر چه سريعتر ليزر شروع شود .

بايد توجه داشت كه سرعت جواب نقاط مختلف بدن به ليزر مو متفاوت است لذا ممكن است در بعضي نواحي سريعتر به نتيجه رسيد اما درمان بعضي نقاط ديگر طولاني تر باشد در عين حال در هر منطقه هم چون همه موها در يك فاز ( اعم از رشد ، سكون يا ريزش ) نيستند ممكن است يك تكه بريزد اما ناحيه درست مجاور آن باقي بماند اين به معني انجام نشدن ليزر در ناحيه باقيمانده نيست بلكه به علت آنكه موها در آن زمان در فاز رشد نبوده اند ، تحت تاثير ليزر قرار نگرفته اند در جلسات بعدي به تدريج درمان خواهند شد .

ساير مطالب مرتبط با ليزر پوست:

ليزر موهاي زائد پوست
ليزر صورت
ليزر پوست ان لايت


برچسب: ، آرايش و سلامت پوست، انواع ليزر ها، سلامت پوست، عوارض بعد ليزر، ليزر موهاي زائد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۳۶:۵۸ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :